viernes, 28 de septiembre de 2012

Músiques Disperses, octubre 2102

Divendres 5: Pablo Selnik i Marco Mezquida

Selnik i Mezquida a Rius i Taulet. Foto de Roberto Domínguez



A la música de Pablo Selnik (flauta) i MarcoMezquida (piano) trobem jazz, balada, música pop, improvisació i coses més contemporànies i avantguardistes, però abans que res trobem una qualitat difícil d’obtenir a la música de avui: l’atemporalitat. Escoltant el seu recent disc, Miscelánea núm. 2 (Quadrant Records), o qualsevol dels seus concerts, es té la sensació d’estar sentint una música que no es correspon amb cap temps o època en concret. I quan aquesta atemporalitat es dona sempre sol anar associada a la bellesa: són els sons més bells aquells que poden diluir el factor temporal. Selnik i Mezquida són, sens dubte, dos dels músics joves més prometedors de l’actual escena de la ciutat.


Divendres 12: Sara Fontán + Lucrecia Dalt

“El temps es bifurca perfectament cap a innombrables futurs.” Sara Fontán (violín) i Lucrecia Dalt (veu, etc.) porten el seu propi caos individual a un mateix espai per tal d’intentar donar un ordre col·lectiu a través d’una comunicació musical temporal creada l'instant amb un violí, un baix, pedals i cel·luloide foundfootage de 8mm del projecte web ‘Your Lost Memories’. Sara Fontán és component de l’Orquesta del Caballo Ganador, Manos de topo, The New Raemon i Árbol, entre d’altres formacions. Lucrecia Dalt, per la seva part, ha mogut els seus personals i inclassificables projectes en solitari per ciutats d’Alemanya, Holanda, Noruega o Bèlgica, i ha publicat dos cd’s, Congost (Pruna Recordings, 2011) i Commotus (Human Ear Music, 2012.)



Lucrecia Dalt


Sara Fontán



Divendres 19: Panotxa i els caps parlants 


El repertori de cançons de Panotxa, mostrari d’un autèntic pop de resistència, psicodèlia amb denominació d’origen de Sants, ha atravessat durant més de trenta anys múltiples i variopintes formacions; des de La Truita Perfecta i els Ultratruita, passant pel Grito Acusador, Basura, El Hombre de Pekín o els PAD. El follet compositiu de Panotxa ha anat forjant un assortiment de cançonetes esmolades com un coltell, incisives com una ganivetada, corrosives com la fulla d’una daga rovellada. Panotxa i els Caps Parlants és l’enèssima revisió de vells temes i la presentació d’un munt de nous en companyia d’Oriol Luna –percussions-, Hara Kraan –xilòfon i teclats-, Roger Atrofe –contrabaix- (tots tres de Mil Pesetas, amb els qui havia col·laborat amb el projecte elFutur i el grup de pulp-rock La Monda) i Carla Illas –violí. Format acústic per a un quintet d’alta tensió.



Panotxa en una actuació delFutur


Divendres 26: Pablo Rega


Rega amb els IED

El guitarrista gallec Pablo Rega té una llarga trajectòria rere seu. Als anys 90 va formar part d’un dels primers grups del revival progressiu, Kozmik Muffin, i, més tard, va ingressar a la política de l’improvisació lliure i l’art sonor. Ha participat en incomptables sessions d’improvisació (duos, trios, grups, i amb tota mena de músics, d’aquí i de fora) i és membre de les orquestres FOCO (Madrid) i OMEGA (Galicia). En l’actualitat, i entre d’altres coses, és director de la BIB (Banda de Improvisadores de Barcelona) i component del potent trio Bruitage. El set que ens oferirà, solo de guitarra, és quelcom que li imposa i l’estimula alhora. Un format en el que la noció d’improvisació esdevé problemàtica, doncs, ¿es pot improvisar amb un mateix?





No hay comentarios:

Publicar un comentario